O Nas

Celem działania Fundacji jest działalność oświatowa i kulturalna w obszarze upowszechniania muzyki i gry na instrumentach muzycznych, szeroko pojętej edukacji muzycznej wśród dzieci i młodzieży, także zagrożonym wykluczeniem społecznym i demoralizacją, wspieranie
aktywności muzycznej dorosłych i osób starszych oraz umożliwienie realizacji muzycznych pasji niezależnie od wieku.

Fundacja Konsek Kultury pomimo swojej krótkiej historii zrealizowała już szereg projektów, pośród których trzeba wymienić lokal muzyczny – Scenę za szybą, festiwal KaTonacje czy Festiwal Otwarcia Sceny za szybą. Działania fundacji uzyskały dofinansowanie ze środków Narodowego Centrum Kultury, Funduszu Inicjatyw Obywatelskich czy Miasta Katowice. 

Obecny skład zarządu fundacji:
– Paweł Miczka – prezes
– Aleksandra Rybak-Żymła – wiceprezes
– Aleksandra Rudzka-Kurdyś – członek zarządu

Paweł Miczka – ukończył studia w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku (prof. Roland Baldini oraz prof. Susanne Scholz), a następnie w Koninklijk Conservatorium w Hadze (prof. Enrico Gatti). W roku 2020 uzyskał stopień doktora sztuki w dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne. Jako koncertmistrz prowadził zespoły takie jak Märkisch Barock, Altberg Ensemble, Concerto Foscari, Zespół Muzyki Dawnej Filharmonii Lubelskiej, Aris&Aulis Berlin oraz Michaelis Consort. Oprócz tego grywa w zespołach takich jak Collegium 1704, Musica Florea, Lautten Compagney Hof Musici, famd.pl czy Silva Rerum Arte. Publikował artykuły na łamach czasopism takich jak Ruch Muzyczny czy Meakultura.

Aleksandra Rybak-Żymła – absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie wiolonczeli Piotra Janosika oraz Koninklijk Conservatorium w Hadze w klasie wiolonczeli barokowej Lucii Swarts. Studiowała także muzykologię na KUL. W latach 2014-2015 była członkiem Theresia Youth Baroque Orchestra działającej we Włoszech. W 2014 r. rozpoczęła współpracę z zespołem Aetas Baroca, od 2017 współtworzy kwartet smyczkowy na historycznych instrumentach Fibonacci Kwartet. Grę na wiolonczeli barokowej doskonaliła u takich pedagogów jak Alison McGillivray, Christophe Coin, David Simpson, Jaap ter Linden, Bruno Cocset, Balazs Mate, Hidemi Suzuki.

W latach 2016-2019 była wiolonczelistką Zespołu Muzyki Dawnej Filharmonii Lubelskiej a od 2018 roku gra w Zespole Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Współpracowała z orkiestrami barokowymi Famd.pl czy Lubelska Akademia Muzyki Dawnej.

Aleksandra Rudzka-Kurdyś – absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu (specjalność teoria muzyki), Akademii Sztuk w Bańskiej Bystrzycy (specjalność dyrygentura chóralna), Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie (specjalność psychologia w zarządzaniu), dyrygent, prelegent, rytmiczka, animator i organizator życia muzycznego na Śląsku, związana była z Filharmonią Śląską im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach, Stowarzyszeniem Przyjaciół Filharmonii Śląskiej, Śląskim Teatrem Tańca, Stowarzyszeniem Artystycznym Teatr Poddańczy. Obecnie jest kierownikiem Działu Organizacji Koncertów w Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki Silesia. Jest specjalistką PR, social media, marketingu i promocji, koordynatorem projektów realizowanych w ramach programów ministerialnych i Marszałka Województwa Śląskiego. 

Zarząd fundacji w swoim lokalu – Scenie za szybą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *